štvrtok 28. septembra 2017

Novosedlíková Andrea – Prenasledovaná

Vydal: Taktik, 2017
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 216
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Atraktívna tridsiatnička sa po rozpade vzťahu rozhodne venovať len práci a svojim záľubám. Jej pokojné dni sú narušené sledom nezvyčajných udalostí, ktoré naberajú na intenzite. Do života jej nečakane vstúpi anonymný psychopat, ktorý ju dokonale pozná a systematicky narúša jej súkromie.

Vystrašená žena postupne odkrýva pravdu o svojich priateľoch a zisťuje, že nie je všetko iba biele alebo čierne. Prenasledovaná je spoločenský román s prvkami trileru, ktorý vás bude držať v napätí do poslednej strany.

A ako to vidím ja?
Stáva sa Vám, že prečítate knihu a onedlho na ňu zabudnete? Alebo naopak, ešte dlho vo Vás rezonuje? Priznávam sa, mám zopár obľúbených slovenských autorov, ale väčšinou nových ani nevyhľadávam. Niekedy si ma ich knihy nájdu samé, inokedy natrafím na zaujímavú recenziu, ktorá ma namotá. A vo väčšine prípadov o týždeň zabudnem, o čom kniha bola.

Takže som sa podujala na malý experiment. Anotácia knihy Prenasledovaná sľubovala román z prvkami trilleru. Bola som zvedavá, či naozaj splní moje očakávania, a za ako dlho na danú knihu zabudnem. Knihu som čítala začiatkom júla a potom som ju schovala do zásuvky.

Príbeh začína celkom nevinne. Zoznamujeme sa s Lilianou, ktorá má po katastrofálnom vzťahu svoj život už skoro pod kontrolou. Má vlastný byt, auto, skvelú prácu, sesternicu Annu, ktorá sa možno hrnie do príliš divného kontrolujúceho vzťahu, kolegyne, mamu a ... tento výpočet osôb by mohol pokračovať ďalej. Liliana je totiž úplne bežný človek ako ja alebo vy. Má rada obyčajné veci a bojí sa tiež obyčajných vecí. Teda, možno ani nie.

Ako by ste sa cítili, keby ste po príchode domov našli svoje veci na iných miestach? Keby Vám niekto polieval kvety tak, až by ich prelial? Keby sa niekto prehrabával vo vašej skrini? Zo začiatku by ste si možno mysleli, že bláznite, tak, ako si to myslela aj Lili. Ale čo ak je pravda niekde inde? A niekto Vás naozaj nielen sleduje? Pravdu povediac, ak by mi prišiel list s textom „Daj si pozor! Nájdem ťa!“, letela by som na políciu ako raketa krížená so Sputnikom a nedostal by ma odtiaľ nikto, kto by ma nevypočul.

V tomto bode som sa hlavnú hrdinku hulákala a nadávala jej (škoda, že ma do knihy nemohla počuť), lebo táto naivita mi dosť vadila. Naivné hlavné hrdinky (na druhej strane ani super-super hrdinky nie sú ono) mi fakt lezú na nervy. Za toto strhávam jednu hviezdičku. Kniha sa čítala ľahko a uveriteľne. Až do poslednej chvíle som netušila, kto je zodpovedný za prebdené noci hlavnej hrdinky. A v prvom momente po prečítaní som si v hlave zrekapitulovala, kto má náhradné kľúče od nášho bytu. A začala si viac všímať, ako som nechala uložené veci. No hotová paranoja, čo vám poviem.

Preto som si chcela knihu nechať odležať v hlave a porozmýšľať nad ňou neskôr. Som rada, že som to tak urobila. Tento príbeh sa vám nenásilne vryje pod kožu. Začnete rozmýšľať, či vás náhodou niekto nesleduje, nepremiestňuje vám veci a celkovo, či náhodou človek nemá nejakého ukrytého stalkera, ktorý by ho z poza rohu sledoval. Inak to sledovanie vecí fakt nie je dobrý nápad. Viete, koľkokrát som sa za posledné mesiace povadila s mužom, pretože som nenašla veci tam, kde som ich nechala? :-)

Moje hodnotenie:
Ak hľadáte knihu, ktorá je zo slovenského prostredia, ktorá má v sebe ženský román i triler, po prečítaní ktorej vás na chvíľu posadne paranoja a ktorú si budete po prečítaní pamätať, je to skvelá voľba.
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu TAKTIK.
Knihu si môžete kúpiť > tuto <

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára